נכים

מוגבלי תנועה

דברים שאתה צריך לדעת על תעופה

העולם לא היה נגיש יותר אי פעם. זה אומר שיותר ויותר אנשים עם מוגבלויות נוגעים בשמיים השנה. חברת התעופה הלאומית שלנו, לבד, נושאת יותר מ250,000 משתמשי כסאות גלגלים בכל שנה! כמובן שחברות התעופה ושדות התעופה רחוקים מלהיות מושלמים, אבל הם מתקדמים לשם. המפתח להצלחת הטיול הוא תכנון, הכנה, והזמנות דרך חברות מיוחדות שמבינות את צרכיך.

תכנון
טיול עלול להיות מעייף, אז התחשבו באורך הטיול ובצרכיכם המיוחדים בטיסה.

מה להגיד כשמזמינים מקום:

הקצאת כיסאות

זה חשוב! חברות תעופה לעתים נדירות יתחייבו לכיסא ספציפי. חברות תעופה לרוב מקבלות 20 או 30 הזמנות לכיסאות מחיצה (שיש להם את הכי הרבה מקום לרגליים) בכל טיסה. זה מוקצה לרוב בצ'ק אין, וניתן בעדיפות לתינוקות הזקוקים לעריסות טיסה( בעיקר בטיסות ארוכות). הכיסאות הנמצאים ליד יציאות החירום לא יכולות להיות מוקצות לנוסעים מוגבלי תנועה. אבל חברות תעופה משתדלות לתת כיסא במיקום נוח. תמיד תעשו צ'ק אין מוקדם, בשביל לזכות בכיסא הכי טוב.

צ'ק אין
כדאי לעשות זאת הכי מוקדם שאפשר. זה יאפשר לצוות הצ'ק אין לתקשר עם שאר הצוותים בשדה התעופה שמעורבים בהמראה שלכם על מנת להקצות לכם כיסאות נוחים.

המראה
אנשים מוגבלי תנועה עולים למטוס ראשונים, סיבה נוספת לעשות צ'ק אין מוקדם. אם העברת כבר אם הכיסא בבדיקה הביטחונית, אתה תוכל להישאר בכיסא עד העלייה למטוס. צוות הקרקע יעביר אותך לכיסא מעבר ויאחסן את הכיסא שלך.

לרוב נמלי התעופה יש מכשירים הידראוליים או סילוניים בכדי להעלות אותך ישר לדלת המטוס. יתכן וביעדי נופש קטנים לא יהיה כאלו מתקנים. במקרה כזה מוגבלי תנועה יועברו ב 'כיסא שמיים' מיוחד, ויועלו באופן מיוחד למטוס.

כסא גלגלים ידני
יש לסמן את הכיסא כמו את שאר המטען. רצוי שתנתק מה שניתן מהכיסא ולשאת את החלקים כמטען יד.

כסא גלגלים חשמלי
שוב הסר כל חלק שניתן לפרק- ג'ויסטיק וכו'. ודא שהגלגלים מנותקים מהמנוע.סוללות יבשות נתק. צוות יעזור לך בזה. אם סוללות רטובות, מלא אחר הוראות שדה התעופה.

כיסאות מעבר
כיסא צר משומש להעביר נכים למושבם. כיוון שכיסאות מחיצה לרוב מלאים, כיסאות מעבר עם משענות יד, הם הפתרון הבא בתור. כסאות המעבר יובילו אותך מהדלת למושבך. לא הדרך הכי נוחה לטוס, אבל רצוי שתדע שהיא אפשרות.
על המטוס
שירותים- עליך להתחשב בהם, בעיקר בטיסות ארוכות. לרוב למטוסים רחבי הגוף יהיה לפחות תא אחד נגיש, אבל אל תצפה למשהו מרווח. הצוות יכול לעזור לך בדרך לשירותים, אבל אסור לו להיכנס.


DVT
תיבדק עם הGP שלך שקשור לטיסות ארוכות, שלמקרה ותהיה בעיה רפואית הצוות יוכל לסייע.
הגעה
ראשון נכנס-אחרון יוצא. זה מאפשר לצוות הנמל להתכונן לירידה שלך. זה גם מאפשר יותר פרטיות. לעתים, הכיסא גלגלים הפרטי שלך ימתין מחוץ למטוס. לעתים תשתמש באחד מכיסאות הנמל. תקבל את הציוד שלך בחדר המטען, והצוות בדרך כלל יעזור לך בזה. אתה תעבור מכס כרגיל. לרוב הנמלים יש שירותים נגישים בתא המטען או הטיסות יוצאות.
אם משהו משתבש
אם חלק מהציוד שלך ניזוק במהלך הטיסה, זה חשוב למלא טפסי נזק לציוד, שיהיו בדוכן האינפורמציה. תזדקק לעותק לצורך הביטוח.
מידע על מוגבלי תנועה בחברות תעופה שונות

יורוסטאר

השירותים של יורוסטאר פותחו לקבוצות מיוחדות עם צרכים מיוחדים.

כל השירותים עוצבו בכדי להיות נגישים לנוסעים בכיסאות גלגלים או קשיי הליכה, עיוורים או חרשים.

שירותים בטרמינל כוללים

שרותי נסיעה ביורוסטר כוללים:

שרותי עזרה חינם
יורוסטאר מספקת שרותי עזרה חינם לנוסעים עם צרכים מיוחדים. השירות יוסדר עם כרטיס הטיסה כל עוד הוזמן 48 שעות קודם. ניתן להזמין גם בטרמינל. נוסעים חייבים להיות מסוגלים ללכת לפחות 200 מטר, אחרת יועלו עם כיסא הגלגלים האישי שלהם וימוקמו במחלקת תיירים 9 או 10.

העברות
יורוסטאר ישמחו להעביר את הנוסע מהטרמינל למלונן בערים הגדולות. נציג החברה יכול לפגוש אותך באולם קבלת הפנים שיסיע אותך למגוריך.

איך לנסוע עם סוגי נכויות שונים?

הסדרים שונים של חברות תעופה עיקריות בעולם

סיכום קליל

טיול יכול להיות מהנה וקשה במקביל. טיסות מתבטלות, הזמנות מלון משתבשות, ודברים עלולים להשתבש בכל רגע. אך אם אתה נכה, יש עוד המון דברים שעלולים להשתבש.
כאשר אתה מזמין כרטיס טיסה אצל הסוכן, אמור לו את הדברים הבאים:

תחבורה

הרבה יותר פשוט בימינו למצוא תחבורה לנכים בערים מוזרות ורחוקות.ברובן יש לפחות חברה אחת המסיעה בין העיר לשדה התעופה ומספקת שירות גם למוגבלי נגישות.

מקום נוסף שניתן למצוא דרכו בקלות תחבורה לנכים הוא בלשכת התיירות העירונית. מקומות כאלו לרוב שופעים באינפורמציה על מגוון עזרים לנכים. לרוב תיירים רבים מפיקים תועלת רבה מהלשכה לתיירות.

רכבים עם שליטה ידנית, זמינים ברוב חברות ההשכרה הגדולות בנמלי התעופה. לעתים המבחר לרכבים אלו הוא מוגבל. יש להזמין מראש רכב עם מעלון או רמפה. ניתן להזמין אף רכב כזה דרך המרכז הזמנות. אבל רצוי להתקשר מספר ימים קודם להגעה לשלוחה בעיר הספציפית (או נמל תעופה) בכדי לבדוק שאין תקלות בהספקת הרכב.



כשמזמינים מלון, חשוב לציין

טיפים למציאת מלון לנכים

מציאת אינפורמציה מדויקת על נגישות המלון עלולה להיות מסובכת ולעתים מתסכלת. רוב האנשים לא נותנים אינפורמציה שגויה במכוון. הם שוגים כי הם לא מבינים מה שאלת או את חשיבות התשובה. במטרה להיות יעילים, הם לעתים מוסרים לך מה שהם חושבים שאתה רוצה לשמוע.

ראשית, דבר ישירות אל המלון. מרכזי הזמנות ראשיים של רשתות מכילים מעט מידע על המלונות. הם מעולם לא ראו את המלון או את העיר המדוברת. לכן, דבר ישירות עם המלון. כשאתה מדבר עם המלון אמור להם שעליך לדבר עם מישהו שיודע פרטים על חדרים לנכים. כשמעבירים לך מישהו שיודע פרטים, שאל ראשית אם הוא ביקר בחדרים. אם לא, בקש לדבר אם מישהו שביקר. מרגע זה המנע משאלות של כן או לא. לדוגמא במקום לשאול אם יש מקלחות מתואמות לנכים, שאל על חדר האמבט. הם יתנו לך מושג האם הם ביקרו בחדרים.

אם יש לך בעיה להשיג את האינפורמציה שאתה צריך, בקש לדבר עם מהנדס ראשי. הם לרוב יודעים המון על החדרים. לעתים רבות הם גם היו מעורבים ישירות בבניית ועיצוב החדרים לנכים. מקור מידע אמין נוסף הוא רב החדרנים. אתה מכיר חדר די טוב אחרי שאתה מנקה אותו מספר פעמים.

אם כל השאר נכשל, שאל את מנהל המלון. אמור שאתה מעוניין לשהות במלון, אבל אתה לא מקבל את האינפורמציה שאתה צריך לנכים. אם עדיין לא סיפקו לך תשובות, הם לרוב יבררו לך. אם לא, החלף מלון.

אזהרה- לעולם אל תניח דבר כמובן מעליו. שאלתי פעם בעלת מלון על נוחות החדרים לנכים, והיא נתנה מידע מאוד מפורט כולל רוחב הדלת. המלון נראה כאילו עוצב טוב לנכים. שאלתי על הכניסה והיא אמרה שזה רק ארבע או חמש מדרגות. אז אל תיקחו דבר כמובן מאליו, או שתחוו הפתעות לא נעימות.

אחרי שהחלטת שהמלון מתאים לצרכיך, הזמן חדר בכרטיס אשראי על מנת שהוא ישמר לך בהגעתך. ודע שהחדר שהזמנת אכן מתואם לנכים. מוטב אף לאשרר את הזמנתך יום או יומיים לפני הגעתך.

לעיתים קורה כשמגיעים למלון ומגלים שהחדר לנכים שהזמנת מאוכלס. ראשית עליך לדעת שזו לא הבעיה שלך, זו בעיה של המלון. זו אחריותם לספק לך חדר אחר שיתאים לצרכיך, אפילו אם ישכנו אותך בריץ'. עם זאת, סביר שתאלץ להציג זאת בפניהם ולדרוש מהם לקחת על זאת אחריות. לרוב זה נאמר כך "אוי, זה ממש חבל, איפה אתם משכנים אותנו הלילה?". טיפ- לרוב אין בסמכות הפקיד קבלה לעשות כאלו דברים, ולכן בקש לראות את מנהל המלון. שמור על המזג, תהיה עקשן ולרוב הבעיה תיפתר. הנה עוד סיטואציה שבה לדעת זכויותיך תהיה מועילה. הרבה מלונות מציעים הסעה לנמל התעופה. הרבה מן ההסעות הללו לא מתואמות לנכים. אם זאת, אם זה המקרה המלון חייב לספק לנכים דרך להגיע לנמל התעופה בחינם. לרוב כשעונים לך "אנו מצטערים שההסעה לא מתואמת לנכים" שאל "איזו דרך חלופית אתם נותנים לי על מנת להגיע לנמל התעופה?". גם כן לרוב לפקיד אין סמכות לקבוע.

אם אתה מבצע טיול נייד, ולן במספר מקומות בדרך, הנה מספר טיפים שיעזרו לך

תנועה ורכבות

כשמזמינים רכבת, אמור:

השכרת רכב לנכים (עברית)

חניה- בערים גדולות עלולה להיות בעיה.

איך מוציאים תו נכה-

ניגשים למשרדי הרישוי המחוזיים- מציגים תו נכה מקורי בתוקף, אישור רכישת כרטיס טיסה ממשרד הנסיעות ודרכון גם בתוקף. מקבלים תו נכה בינלאומי ובו תאריכי תוקף לתו (מקבילים למועדי הטיסה)

כמו כן במשרד ארגון הגג של הנכים בישראל ניתן לקבל תו חניה בינלאומי, אינו בתוקף לכל המדינות.

אתר (אנגלית) למידע על שירותים למוגבלי גישה בערים מרכזיות באירופה-בתי מלון נגישים, השכרת רכב מותאם לנכים, אכסניות מותאמות ועוד.

טוב לגבי הערים שיש לגביהן מידע .

מידע על ציוד (אנגלית)

תיאורי מסע של מוגבלי תנועה (אנגלית) קצרים.

עוד אחד

אין ספור קישורים (אנגלית)

שיט וקרוזים

חלופי בתים (אנגלית)

אגודת נגישות ישראל (עברית)

נגישות בערים מרכזיות (בלבד) באירופה

אתר מידע לטיולי מוגבלים (עברית)

עיוורים ולקויי ראייה

גם עיוורים וגם לקויי ראייה מצויים בקבוצה זו. אם כי, ראוי לשים להבדלה בין שתי הקבוצות. העיוורים אמנם לא רואים אבל מרגישים את העולם דרך חושיהם האחרים.לקויי ראייה מסתמכים בעיקר על חוש הראייה הלקוי שלהם, ולא על השמיעה או המישוש. על כן העיוורים מודעים יותר לעולם

צרכים:

דרכים ללוות ולסייע לעיוורים ומוגבלי ראיה

חירשים וקשיי שמיעה

זו נכות שלא ניתן לזהותה, אלא אם האדם מצהיר עליה. יש צורך להבדיל בין חרשים לכבדי שמיעה. לכבדי שמיעה יש בעיה נוספת בסביבה רועשת. אנשים שנולדו חרשים לרוב יהיו גם קשיים בדיבור. הרבה חרשים וכבדי שמיעה משתמשים בשפת הסימנים וקריאת שפתיים.

צרכים:

דרכים להקלת התקשורת של מלווה מוגבל שמיעה