כבישים, גשרים, מעבורות ומנהרות

חשוב מאד בשכירת קרוון לדעת בדיוק את גובהו ואורכו. לפני כניסה למנהרות –יש אזהרות לגבי גובה כניסה מקסימאלי- אל תנסו ל"בדוק" אם הקרוון יצליח להיכנס, קרוון מגולח ראש- זה לא נעים.

קרוונים יכולים לעלות על מעבורות כמו כל רכב אחר, מאידך התשלום עבור המעבורת שונה עבור רכב פרטי או קרוון.
בחלק גדול מהמעבורות העלות קשורה גם לגודל הקרוון- הביאו את זה בחשבון בתכנון תוואי הנסיעה. יש מדינות שהמחירים גבוהים מאד.
מעבורות אגמי איטליה ועוד אתר

מעבורות אגם קונסנץ

מעבורות נורווגיה

מעבורת בין צרפת לאנגליה

הקרוון (לא קרוון נגרר- לגביו אין לי התנסות, אבל הוא מסורבל יותר) מגיע לכל מקום שמשאית או אוטובוס מגיע אליהם. אין מניעה לנסוע איתו בדרכים הרריות צרות (עם הזהירות המתבקשת כמובן), על מצוקים או בכל מסלול אחר. הקרוונים יכולים לנסוע ברוב הדרכים והכבישים, חלקם מהסוג שלא תחלמו לחזור עליהם שנית בלי לקבל התקף לב.


כבישי אגרה
בחלק מהמדינות עלות הנסיעה בכביש אגרה זהה לרכב פרטי.
בחלק מהמדינות עלות נסיעה בכביש אגרה שונה לקרוונים, כמו באוסטריה או שוויץ, וגם התור בכניסה לכביש האגרה הוא בנפרד- אבל תלוי בגודל הקרוון.
כבישי אגרה איטליה
כבישי אגרה צרפת
כשנכנסים לאוטוסטראדה מושכים כרטיס ומשלמים ביציאה לפי הקלומטרז'.

אוסטריה
יש הבדל בין רכב "קל" עד 3.5 טון שצריך לקנות מדבקה ל10 ימים – Vignette- לבין רכב מעל 3.5 טון שנדרש לרכוש תיבת GO-Box ובעצם סופר את הק"מ שנסעתם, וביציאה מאוסטריה אפשר להזדכות על היתרה.
גם בשוויץ מדבקת Vignette תלויה במשך השהות וגודל הרכב.
בגרמניה הנסיעה חינם.