בתי הקברות של הכלבים חתולים ואנשים בפריז

למה אני אוהבת לבקר בבתי קברות? אין לי נטיות נקרופיליות למיטב ידיעתי, אבל הביקור בבתי קברות תמיד נותן לי נקודת מבט נוספת על החיים באותה מדינה או עיר, על התושבים, ועל הסיפורים האנושיים. כמובן שעדיף את הסיורים האלו לעשות עם מדריך מקומי ,שמכיר את השבילים ואת הסיפורים, אבל גם אם לא הזדמן - ביקור בערי המתים הגדולות, הוא חוויה אפילו רק מקריאת המצבות והכתוב עליהן.

חיבתי המיוחדת היא לבית הקברות של הכלבים (והחתולים) le cimetière des chiens

ראשית השיר - "כמו חתול בבית קברות"

(Comme un chien dans un cimetière)

ב-1900, החליטו שצריך להקים אתר קבורה והנצחה לבעלי חיים שנקשרו להיסטוריה האנושית. המפורסם מכולם היה בארי, כלבם של נזירים ב Grand St Bernard באלפים הצרפתיים, שהצליח להציל לא מעט נפשות(40), ששקעו או הלכו לאיבוד בשלג האלפיני. הוא יצא לחלץ את האבוד מספר 41, ומת, החליטו לתת לו את הכבוד הראוי.

כלבה אמיצה אחרת הייתה דורה. ב-1912 צירפו כלבים לתחנות המשטרה בפריז, דורה (1907-1920), הייתה כלבה שזכתה בלא מעט מדליות על פעילותה ושירותה את הפריזאים ברובע-16.

וגם סלבס יש כאן - רין טין טין היה  כוכב טלוויזיוני - ועל קברו כתוב "הופיע 406 פעמים על הבמה"

החתול Kroumir שמת 4 ימים לאחר בעליו הנרי מרושפור (Henri de Rochefort) וכנראה שמת מצער.

אבל בית הקברות לא היה הופך לאתר המידע תיירות לולא כל הכלבים, חתולים, ציפורים, ארנבים, דגים, קופים וסוסים שנטמנו כאן על ידי בעליהם.

על חלק מהמצבות יש פסלים שמעידים מי טמון כאן,  פרחים שהונחו  ומילות הספד שטרחו הבעלים להשאיר עבור אהוביהם. מעניין לקרוא את המצבה של לולו Loulou, כלב צעיר בן 9 חודשים עם רגל שבורה, שראה ילד טובע בנהר גארון -לא חשב פעמיים אלא מיהר להצילו.

או Grandma, כלב הקמע של הציידים.

לעיתים, בעלי הכלבים הם החשובים - כלב בשם DRAC  שחי בין השנים 1941-1953 זכה למצבה מרגשת מהגברת שהיה בבעלותה – הנסיכה של רומניה

 la reinw Elisabeth princesse de Roumania לעיתים, הסימון על המפה של קבר מסוים אינו יחודי בגלל הכלב או בעליו, אלא בגלל שמדובר בבעל חיים אחר (למשל של קיקי הקופה)

מפה של הקברים השונים

וגם של אנשים -

בתי הקברות של פריז פזורים בקצותיה של העיר בחלקם, אבל לאור התרחבות שטחי המגורים, חלק מבתי העלמין שפעם היו בקצה אזור המגורים נמצאים באמצע העיר.

איפה לבקר? מה השוני בין בתי הקברות השונים?

מפה של תפזורת בתי הקברות המיוחדים של פריז:

תוכלו לראות את הצמיחה והתפזרות בתי העלמין בפריז בקליפ.

המפורסם והגדול מכולם פר לשז - אפשר לטייל בו שעות .

yonit@yonitour.co.il כל הזכויות שמורות ליונית